Status Keahlian Nuffnang : Bertukar Dari Glitterati ke ahli biasa




Assalamualaikum dan selamat sejahtera..Salam 1Malaysia dan salam blogwalking/jumping atau seangkatan dengannya. Hari ni saya nak bercerita tentang pengalaman saya yang pernah ditarik status keahlian Glitterati Nuffnang menjadi ahli biasa (sebanyak 3 kali...hehehehe).  
  1. Pengalaman pertama dulu, sebab saya ada letak iklan saingan Nuffnang pada salah satu blog saya. Masa tu nak test je..hehe gatal tangan. Lepas saya buang iklan tu status pun dah jadi Glitterati balik...tak silap saya dalam masa 2 hari.
  2. Pengalaman ke-2, satu hari, saya blogwalking...saya telah terjumpa satu blog ni, dia letak iklan churp2 dia dekat side bar...Saya tengok pun macam best je...Lepas balik dari blogwalking ( macam jauh sangat je ), saya pun buat eksperimen, saya buat macam yang blogger tu buat...Keesokan ke kelusaan hari status saya dah bertukar menjadi ahli biasa...alamak cuak pulak....tanpa menghantar ticket ke Nuffnang, saya terus buang segala eksperimen saya. 2 ke 3 hari lepas tu, Alhamdulillah, status bertukar ke asal, Glitterati. Saya ingat bole la letak churp2...mmm tak taula..Saya pun tak tahu sebab musababnya...yang penting status saya ekslusif. Tapi sayang sebab ada BE tengah running..tak pasal -pasal dah jadi Metered Earning.
  3. Pengalaman ke-3 plak...huhuhu...yang ni paling sedih. Sebab masa tu, BE tengah running...Tapi kali ni, nasib baik Nuffnang tak tamatkan BE, cuma hasil yang saya dah dapat, tinggal separuh. Saya pun hantar ticket ke Nuffnag..bertanyakan hal  ni. Dalam masa yang sama, saya Google jugak pasal ni...saya terbaca mengenai, blog yang telah didaftarkan dengan Nuffnang, mestilah aktif dan paparkan iklan Nuffnang. Huhuhu..baru teringat ada satu blog tu tak de iklan...hmmmm nak nangis..Saya pun update akaun dan buang apa yang tak berkenaan. Petang tu Nuffnang reply ticket bagitau ada blog yang tak aktif tapi dah di padam ( delete) dan akaun akan reinstate dalam masa 96 jam ...Memang betulla sangkaan saya..Tapi Alhamdulillah keseokan harinya, status akaun saya dah Glitterati (ekslusif ) semula...dan earning pun Nuffnang dah bagi balik ( yang tggl half tu ) 
Terima kasih Nuffnang. Serik dah nak buat eksperimen...:)

Ulasan

  1. Oooo..macam tu.... bagus lah sharing pengalaman ni terutama untuk seperti kami yang baru nak berjinak2 ni... pengalaman pertama tu kami tahu la melaui syarat yg nuffnang bagi tapi yg kedua/ketiga tu kami tak tahu la pulak...

    BalasPadam
  2. owh..yang last tu br saya tau..

    BalasPadam
  3. letak iklan churp2 dalam blog tidak menjejaskan nuffnang sebab churp2 ngan nuffnang ibarat dua beradik kembar..

    BalasPadam
  4. gugu penah kne yg 1st tu.. hahahah serik dah.

    BalasPadam
  5. churp2 x batal gli nuff
    mungkin ada blog lain x ada visitor kot
    apa pun maintain setia pasti akan kekal gli nuff :)

    BalasPadam
  6. ada blog 1 lg tp xde iklan sbb mls nk ltk iklan. tp kes bertukar status tu pernah jdk. last2 tkr semula dgn sendirinya.

    BalasPadam
  7. yup.. thanx kat nuffnang.. kerana pendapatan ku kini dah mencecah rm4.85

    BalasPadam
  8. Sha kena no 3 tu. bila baca kat sini, baru faham.. Uwaa BE dah jadi metered earning

    BalasPadam
  9. kawe sampai skarang tak paham gapo dio metered eraning lah, BE lah....

    BalasPadam
  10. sama ler kita akuletak manggaAd

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda yang CUTE..:)
Sila Datang Lagi...