Selesaikan masalah malware

Pernah tak blog anda diserang malware? Tentu tak senang duduk jika blog kesayangan dijangkiti penyakit ni. Trafik pun turun dengan mendadak sebab pelawat takut nak masuk blog. Baru-baru ni blog saya dijangkiti malware daripada blog lain. Macam ni la rupanya alert penyakit malware ni. 

Serangan Malware

 Untuk mengatasi masalah penyakit ni, terlebih dahulu saya diagnose blog saya menggunakan Google Webmasters ( perlu register terlebih dahulu). Tapi yang peliknya, tak ada pulak dia detect Malware. Kemudian saya telah membuang blog list (blog yang saya follow) dari blog ni. Alhamdulillah masalah selesai.Kemungkinan Malware ni datangnya daripada blog yang saya follow. Selain itu, Malware ini mungkin juga datangnya dari komen yang telah ditinggalkan oleh para pembaca blog .Yang pastinya, Malware ni datangnya dari blog seseorang..dan blog dia pun telah dijangkiti dari wesite/blog  seseorang yang lain. 

Sekian sahaja. Terima Kasih....

Ulasan

  1. Alaa macam mana nak tau siapa yg bawak jangkitan tu, blog saya tak ada blog roll pun, sedihnya :'(

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda yang CUTE..:)
Sila Datang Lagi...